Facebook annoncering

En person skal til at logge ind på Facebook via sin iPad

Facebook er stadig suverænt det sociale medie, som har flest aktive brugere. Med over 3,5 millioner brugere i Danmark er der stadig langt ned til Instagram, Snapchat og Twitter. Det er relativt nemt at få trafik ind på sin hjemm

eside via Facebook annoncering, når man laver det rigtigt. Men en eksponering, som ikke fører til en konvertering, er ikke meget værd – udover eksponeringen i sig selv.

Men det er nemmere sagt end gjort at få de rette eksponeringer ind på hjemmesiden. For nyligt har Facebook sammenlagt Facebook Power Editor og Facebook Ads manager – også kaldet annonceadministrator. Derfor findes der ikke længere to forskellig systemer til annoncering på Facebook, hvilket er til stor glæde for mange.

Facebook retageting

Det smarte med Facebook annoncering er, at man for et relativt lavt beløb kan ramme mange i den givne målgruppe. Inden for Facebook annoncering kan man lave noget, der hedder Facebook retageting. Med Facebook retageting kan man bl.a. lave målrettet annoncering mod personer, som allerede har været inde på en hjemmeside – eller måske har søgt efter noget bestemt. På den måde kan man ramme en masse, der allerede har vist en interesse for et produkt eller en tjenesteydelse. 

Først og fremmest skal du huske at indsætte Facebook pixel på din hjemmesiden. Når Facebook pixel er installeret, indhenter dette en masse oplysninger om de besøgende, som efterfølgende kan bruges til at lave retargeting. 

Facebook Business Manager 

Med Facebook Business Manager har du som annoncør mulighed for at målrette dine annoncer gennem forskellige parametre som alder, køn, bopæl, uddannelse mv. kan annoncerne målrettes. Kort fortalt er det også stedet, hvor du kan administrere al annoncering og markedsføring på Facebook. Uanset hvilken størrelse virksomhed der er tale om, så brugerfladen på Facebook Business Manager nem at gå til. 

Har du allerede en eksisterende Facebook-side, så kan du flytte denne over til Facebook Business. Det eneste, det kræver, er, at du både er administrator på din Facebook-side såvel som Facebook Business Manager. Du skal selvfølgelig huske at tilføje alle oplysninger om din virksomhed. Når din Facebook Business Manager er oprettet, skal du huske at bekræfte via e-mail.